Dagens sjumilavandringar

Kan man inte få jobb som Spatserand...kolla kvalitén på sthlms hälsostigar eller nåt för snart har jag gjort alla vändor som finns...jag börjar bli orolig för att promenadstråken ska ta slut och vägarna försvinna i ändlösa stup för den här stan e fan inte stor nog för en spattig stackars rastlös själ som jag. Ibland undrar jag hur jag skulle hinnna med min egen matochsovklocka om jag hade ett normalt jobb...mitt dygnsrytm sträcker sig upp på 30-40 timmar som det är redan nu och hur får man plats med ännu mer jobba...

men jobba ska jag iallfall

lite...lite bara lite...

men tills dess tänker jag gå och gå och gå och gå tills stockholm tar slut. eller tills det blir vinter och kallt...då får jag skaffa pälsjacka, ryssmössa och snowjoggers och gå lite till..om jag inte välter i snöstormarna...huvää..

var på nån Loppis-myrornaaktig grejja i Liljeholmen med underbara Linnsan och letade päls! jag vill ha en päls. en snygg liten leopardpäls med stor luva eller krage och med markerad midja...ska det va så svårt...inte en 25 kilos sak i vargfårskinnsisbjörnsull som är så tung att man förbränner sin frukost bara genom att ta den av galgen...hur fan skulle jag orka släpa runt på en sån..hur fan orkar någon släpa runt på en sån...då får man köra kombi med matsäck i barnvagn liksom...

efter lite kall promenad i det nu oundvikliga höstvintereftermiddagsmörkret drack vi vinglögg och åt quinnoasallad hos linnsan i hennes mysiga nu undulatbajsfria kök...åh jag saknar faktiskt också de som kvittrande färgbollarna Linn, i do...på riktigt.

sen spattade jag vidare till Down Town mötte upp Slå Dig Fri Emelie och sällskapade på Thairestaurang med sånna där läskiga stora fiskar (karpar) i plexiglasakvarium framför baren....vad är grejen med denna live-fishy-freakshow? Varför har alla Thai-hak dessa husdjur i matsalen? Ska man bli rädd eller mer hungrig av att glo på dessa fiskar? Och framför allt...vem beställer någonsin fisk på ett Thai-hak? Isnt it all about the chicken-cashew och wokade grönsker...ärligt? någon av er som går på Thai-hak och käkar karp?

Sen vidare till en skitmysig liten krog på Söder
Il tempo...Il Conte...vad tusan hette den?

image517 Foto: Peter Kjellerås

Där blev jag kär i en drink...sen citronsorbethistoria toppad med bubbel i gigantiskt martiniglas...en snuskigt dyr historia men värd att älska, minnas och drömma om för alltid...kan jag få en sån i julklapp e jag glad liksom...den eller receptet, ingredienserna och en kurs i att göra den...för bartendern som gjorde den hade en historia som cocktailmästare från Gondolen så han kunde sina skills...jag blir mycket mycket sälllan impad av Bartenders på krogen..den här killen får en guldstjärna. Efter Slå Dig Fri Emelie...hon får den störta och glittrigaste guldstjärnan för att hon är bäst på att va bäst...en egenskap som utmärker rätt många av mina vänner här...de vet vad de gör och de gör det bra. Emelie du e frontfigur i den ligan...henne ska ni va avundskjuka på...bara så ni vet...

Sen var det meningen att jag skulle vidare till KGB för att lyssna på ompa ompa med Damon Ben och Skinny men magen och quinnoan i den ville inte...speceillt inte i combo men vinglögg och russin ur müslipaket...aj aj...

så det blev en långpromenad över skanstull hem till röda linjen och hornsan istället...välbehövd promenad men jag är fortfarande spattig och min mage har kamikaxetendenser...vad göra? jag pallar inte feferoni och wasabi...tipps på bra laxermedel någon? jag exploderar annars...

nu e jag hemma och som sagt min dygnsrytm är fel...jag vill va vaken i tio timmar till sen sova fyra och kanske bajsa och bli människa igen...omvänd ordning hade varit optimal men det kommer inte hända...så här sitter jag...med ballongbuk, men jag tänker p alla jag älskar och hur mycket jag uppskattar dem och hur mycket de får mig att vilja fortsätta leva...

i love you

mina dagens bästa

linnsan
emmyzen
bartendern (bubblare)

och Ben som jag tyvärr inte han träffa igen...

Kommentarer
Postat av: Ruby

har du testat kaffe, typ lite dåligt svart kaffe?
Vilken härlig dag för övrigt, vardagslyx personifierad!

2007-11-06 @ 08:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback