Årets Mardrömsfest...

vilket antiklimax

dagen var ju så fantastisk, mamma Ulli och pappa Benke tog med stackars lilla Ronnie på stan i Köpenhamn och skämde bort henne. kanske lite i brist på att skämma bort deras egen dotter som slavade i kassan på superbrugsen när hennes fantastiska föräldrar var på besök...

jag fick vara stand in dotter och det var alldeles alldeles underbart... jag trodde nästan att jag var frisk den dagen...bortskämd med föräldraomsorg som frukost lunch och middag... (jag bytte inte ut någonting...joo vänta lunchen blev en öl kanske...men vi åt ju en så sen frukost...)

allt var som det bara skulle vara. vi gick på stan, tittade i affärer, provade kläder, köpte konstiga prylar på en tiokronorsaffär, åkte på en tur med kanalbåtarna för att turista, blev dyblöta av en en timmes lång regnskur men det gjorde inget för allt var så normalt.... jag var så jävla normal och så jävla mycket jag som jag bara kunde vara

vi åt sushi på lyxigiga fantasitiska sticks and sushi, fantastiska stella mötte upp efter jobbet, jag åt dessert, blev inte ens jääteillamående av all maten...

allt var som det skulle vara
jag var normal, jag var jag, jag var sedd

sen åkte vi ut till spårvagnsremisserna för att äntligen se den fantastiska cirkusnattcabarén, den somjag sett så mkt fram emot med skräckblandad förtjusning... och sen blev allting bara mörkaste nattasvart

borta var magin, borta var jag, borta var annika alias ronnie von fucking starnay...

ingen såg mig
alla såg anorexin

och hon var ful och elak och benig...

äckel äckel äckel

hon skrämde bort alla som ville hälsa,
hon skrämde bort alla som ville prata
hon skrämde bort alla som en gång var annikas vänner

kvar står en mycket mycket ensam och övergiven annika
en annika som ingen ser

anorexina skrattar

vad var det jag sa, vad var det jag sa, du har inget här att hämta, ingen vill ha dig, du är motbjudande äcklig och ful, titta dig i spegeln, räkna benknototna som sticker ut på framsidan av bröstet och se hur vidrig du är...de bär upp ett hängigt lager av hud och tonvis med depåer av fett fett fett

nu har spegelbilden förvridits igen

jag är knotig och ful
säckig och död

men i huden som hänger har det bildats tonvis av fett

fett som med jordens dragningskraft tänjer ut skinnet så att det blir stort och fladdrigt och hängande. jag är ett sladdrigt vidrigt fettskelett

anorexian skrattar

du är så ful så att ingen vill ha dig, vad var det jag sa vad var det jag...

du har ätit som en gris och ingen vill ha dig, inte ens när du är redo och parat och full med mata och bränsle och energi så duger du till

du är vidrig och äcklig och ful

och framför allt smällfet

jag kämpade länge för min rätt att leva, för min rätt att vara jag....men anorexian hade sä rätt

jag var äcklig och motbjudande och ful och ingen ville ha mig

så jag lämnade festen i tårar

skrikandes av  gråt som vräkte ut ur halsen cyklade jag hem i gryningen

solen sken, det var en fantastisk sommarmorgon för alla. alla hade haft en bra fest, alla var glada och nöjda och hade gjort sig förtjänta av att leva...alla utom jag.

det var en underbar sommarmorgon och allt jag kunde höra var anorexian som skrattade mig rakt upp i ansiketet och skrek i mitt huvud

äcklig motbjudande, fet, ful

...

...jag fattade nog inte förrens då...
...nu...
...imorse...

hur jävla jävla sjuk jag är

jag är så jävla sjuk

men värst av allt

jag är sjuk äcklig och fet

vilket antiklimax, vilken mardröm, vilken mardrömsfest

jag är fet äcklig och ful och jag får fortfarande inte vara med och leka med de andra barnen

anorexian håller mig inte i handen hon skrattar och skriker...omvärlden vill inte ha mig, vill inte ens se på mig, ännu mindre röra vid mig eller ta i mig

JAG ÄR SÅ JÄVLA FUCKING ENSAM

jag är portad från livet och portad från döden

jag cyklar en fantastisk sommarmorgon i solen som jag inte ser, i solen som jag inte kan njuta av, för att jag befinner mig i anorexina svarta jävla gränsland i randen till ingenstans alls

Kommentarer
Postat av: susanne

ajaj smärtsam läsning.
jag skulle mer än gärna se dig och ge dig en kram.
det förtjänar du.

2007-06-25 @ 12:08:13
Postat av: Patsy

Du känner inte mig, och jag känner inte dig, men jag har följt din blogg ett tag. Jag känner igen mig i det du skriver och beskriver, och du skriver väldigt bra, så det är väl därför.
Jag är kanske inte direkt frisk idag, men jag har lyckats ta mig långt bort från den situation som du verkar vara i nu.
Mat och kropp och ångest och helvete är fortfarande närvarande i en rätt stor del av mitt liv, men jag är normalviktig. Jag trodde det skulle kännas mycket jobbigare än vad det faktiskt gör, även om jag vissa dagar verkligen äcklas av mig själv och min kroppshydda nu jämfört med min kroppshydda då (lol, vilken kroppshydda?).
I stort sätt är livet ok, även om vissa problem, anorexi-relaterade och andra, fortfarande hänger kvar.
Jag vill väl säga att det kan bli bättre, även om jag inte kan ge några råd om hur man går till väga. Jag vet inte om det går att ta sig ur det här helt, men det går åtminstone att hitta någon slags nivå där man kan leva sitt liv på ett acceptabelt sätt.
Kanske inte går att sikta högre än så. Alla har ju sina problem, sina highs and lows som det inte går att komma ifrån. Life is life, och det verkar ju inte kunna vara så perfekt som man skulle vilja ha det.
Ta inte dina setbacks som totala misslyckanden bara. Förr eller senare verkar man alltid få nya chanser att ta sig upp på benen igen.

2007-06-25 @ 12:31:20
Postat av: Petra

Gumman, det gör ont i mitt hjärta att läsa dina ord. Jag önskar så att jag kunde hjälpa dig, jag känner mig oftast hopplös mot den kraften din sjukdom har i dig, men när jag träffat dig senaste verkade du verkligen vara på rätt håll. Och det vill jag fortsätta tro på,och att så som du mår nu vara bara ett tillfälligt nederlag som jag hoppas inte får gro i dig utan att du
kommer tillbaka stark som jag VET att du är! Önskar jag kunde nita alla demoner som härjar i ditt huvud men dessvärre ä'r det mest du själv som kan slakta dom och det tror jag stenhårt på att du kommer göra! Ta ingen skit! Du är värd att leva minst lika mycket som alla andra! massor med kramar

2007-06-26 @ 12:26:45
Postat av: kittin

hej!
ville bara säga att ja, du är sjuk.
men du är inte fet! när det sjuka är borta är det "feta" också det.
hoppas du orkar kämpa även när det blir såhär.
lev, sparka ingolf i kulorna
circusqueen!

2007-06-26 @ 23:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback