igår var en sån där dag...

fan jag vill inte ens erkänna det för mig själv i efterhand...

men igår var en sån där dag

en sån där dag då svälten fick vinna och jag helt enklet inte orkade eller vågade ta mig ut genom dörren. jag satt och tryckte hela dagen för att jag ville ju så gärna och det var ju så fint väder och telefonen slutade bara inte ringa och komma med frestande förslag om öl vin och fika i solen, shoppa, gå på ikea eller träffa gamla bortglömda bekanta

men igår var en såndär dag när inte ens wasabärtorna funkade, så jag fick kämpa emot och hänge mig åt hardcore recovery

det är det svåraste

äta och sova

och försöka manipulera bort ångesten ur sitt eget huvud samtidigt som man gör det enda rätta för sig själv och sin kropp

well det var en rätt trevlig och lugn söndag iallfall med söndagsfilmen på fyran ihop med mor, massa vattenmelon och kaffe hela dagen och en faktiskt inte helt misslyckad söndagsmiddag som jag skötte utmärkt.

efter klockan åtta vågade jag mig dessutom ner tillkiosken för att inhandla en dålig skvallerblaska...den var verkligen skitdålig och när jag insåg att jag lagt mina surt fördärvade pengar på 20 sidor om kronprinsessan viktorias 30 års firande var jag tvungen att släcka lampan och däcka med mjukisbyxorna på i min säng för där gick söndagsmysstämmningen plötsligt över i gräddigt svenskt royalitetsplutteri.

missförstå mig rätt

om svenskarna vill fortsätta leka kung och fosterland och förundras över prinsar som gifter sig med prinsessor så är det helt okej med mig...jag blandar mig inte i... i slutändan grillas vi ändå allihop i stnugn och placeras six feet under så jag förstår inte varför vi ska envisas med att tituleras olika när vi allihop består av samma slappa kött och blod.

lets take it further

om prinsessan viktoria ska tituleras prinsessa vill jag tituleras "know it all-annika" utan att någon höjer på ögonbrynen och så skulle jag ge mina närmaste passande titlar som överstefyrer Anna Queen of the fucking universe Hanna Stella Superior osv osv och plötsligt så ser det ut som om vi alla till vardags leker att vi är ett stort internetcommunity...

är det det de gör kungafamiljen???

de skapar ett IRL-community som det enbart ges access till om man är så pass hipp och creme de la creme att man lyckats iklä sig en titel?

well sug på den ett slag ni

nu ska jag gå på stan med mamma och äta en glass på gallerian....

Kommentarer
Postat av: Stella

ang. "jag smittar"
du får skriva vad du vill i din blogg, men nær arligheten går øver i personliga påhopp ær det bara elakt. jag kan inte gøra någonting med informationen om att du mår illa av min hållning och att du mår illa av att se på mig etc. førstår du inte att meningen med inlægget gick øver i någonting annat dær? i disgust myself enough already.
din rakhet och hårdhet designad før att slå ihjæl formulerad på det sættet tjænar inte sitt syfte længre utan gør mig bara ledsen och gør att HELA jag kænner mig ovælkommen hemma...
om det inte ændå var det som var meningen? men då får du gøra det ordentligt hela vægen och ta det med MIG och sæga att min inhyrning i lægenheten ær uppsagd. før jag ær i førvægen vældigt medveten om att det ær DIN lægenhet, DITT kontrakt, DIN adress och att jag hyr in mig.
personligt påhopp på internet hjælper inte, att jag kænner mig oønskad dær jag bor hjælper heller inte mig, hjælper det dig på något sætt att jag inte bor dær får du gå hela vægen ut och gøra det på rætt sætt. ær det vad du tror ær bæst? ær det vad du vill, att sæga hejdå? ær det vad jag skulle sagt till dig før længe sedan? helt enligt støren flor-filosofin, "ta bort allt av værde". dær anser jag att den friska sidan behøver sina vænner..
tænkte lægga en kommentar hær som jag skrev innan jag læste de senaste inlæggen, som næstan passar ænnu bættre nu, men det blir imorgon.
varfør jag svarar ær också før att sæga att du inte "smittat" mig, det ær inte ingolf som ynglat av sig och planterat sina kloner i mitt huvud. mina monster ær något som jag levat med och tyglat mer eller mindre væl i olika perioder i många, många år. javisst, sjuka beteenden suger de gærna till sig från alla håll, men har du sett mig æta från en tallrik i kirken mer æn två gånger på två år?
har du tænkt på att de flesta bitarna du ser ær det som ær samma eller liknar dina egna sjuka beteendemønster? du ser dem før att du kænner igen dem nu och kan identifiera dem. dærfør utgår du från att alltihopa kommer från din sjukdom. hur mycket fanns redan førut men var osynligt før att du ænnu inte brottats med ætstørningsskiten i formen av svælt? sen har mina jævla monster en uppsjø andra quirks och cepegrejjer som de envisas med men som de alltid gømmer.
det kan gott och væl vara, eller jag vet ju att det ær så, att de hærmas och hæmtar foder från andra demoner men de ær INTE skørden av några lømska frøn som ingolf kastat omkring sig. den "æran" ska han bara inte ta till sig och frodas av før det stæmmer helt enkelt inte. hoppas du kan førstå det utan att ingolfen skriker JAG JAG JAG allt i universum kretsar kring mig.
okej det var allt det jobbiga jag orkar idag, så før att helt byta æmne har jag scorat en smirnoff ice-keps till dig på jobbet idag =D

2007-07-17 @ 00:32:06
Postat av: ronnie

det här är en diskussion som är avslutad privat
vem som vinner och vem som försvinner kvarstår att se...
jag är jävligt farlig just nu, farlig levnadslysten och pissförbannad...ingen inget och framförallt inte ingolf har rätt att stå i min väg
för alla andras väsentliga vetande så vill jag bara framhäva att stella (alltså stella inte monstret jag flippade på) är en jävligt äckligt cool snygg smart och fruktansvärt intelektuell och begåvad tjej
tyvärr finns det ingen inte någon som helst som går säker där ute för ingolfs vassa klor...han kan få fatt i dig också...
somliga önskar honom till sig andra värjer sig med sköldar och pansar av stål sås och potatis...vad vet jag...
men det är allas egna medvetna val och ansvar att välja
vill jag vara cool eller vill jag vara död?
I GRAVEN VILAR VI ALENA
SIX FEET UNDER FINNS DET INGEN KVAR SOM KAN HÅLLA DIG I HANDEN...A
...hur trogna vänner de än är
...hur jävla gärna de än vill
i döden är vi alla ensamma
och att säga "nej tack jag åt nyss lite för många gånger är samma sak som att öppna ett sparkonto på banken för att ha råd med två mynt åt KARON som väntar vid dödens flod...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback