Intervju på ManPower

OK DAGENS MOTTO LYDER SOM FÖLJER>>>


pussy

uhhh annars har det liksom regnat på mig hela dagen...

cyklade iväg i god tid till anställningsintervjun på Manpower och drack surt kaffe i lyxig reception i en kvart minst innan jag blev upplockad av en två meter lång blondin i mockastövlar och tunnstickad ful kofta som under en timmes tid skulle försöka sätta sig in i och värdesätta mig som person för deras rekryteringsfirma.... drygt jävla jobb bruden måste ha tänkte jag hela tiden... sitta och kallprata med människor hela dagarna som är sjukt nervösa och förmodligen spelar riktigt mkt teater...

JAG HATAR ATT SPLEA TEATER OCH JAG HATAR ATT VISSTAS BLAND OSÄKRA PRUDENTLIGA MÄNNISKOR...men det var värt det bara för iaktagelsernas skull

under den tid som det tar att dricka en ochenhalv kopp surt kaffe med treknatsmjölk hann jag räkna till följande personlighetstyper i väntrummet

snorkfröken sofia i strykt vit skjorta och kavaj och stövletter och pälsjacka med lite för mkt smink...(hon blev upphämtad först och hon fick heta snorkfröken av ren avundsjuka för jag tyckte hon såg coolast och säkrast ut av alla aspiranter..snorkiigt är bra)

nervösa natalie i FÖÖr kort rosa skjorta och FÖÖR tighta blåjeans som såg sjukt ansträngd ut . Jag blev galen av att stirra på henned för det såg verkligen ut som om hon använde varje sekund till att koncentrera sig på att INTE bita på naglarna. Hon  lyckades halvbra för istället satt hon och maniskt strök en mesblond hårtott bakom örat

blatteborat med stirrblick och "hejkomochhjälpmig uppsyn" såg han mest obekväm ut så ja minns inte vad han hade för kläder...jag dömde honom iallfall snabbt som andragenerationsinvandrartypen som säkert kommer få en tjänst lägre än vad han förtjänar på grund av sitt efternamn och det gjorde nog sorgligt nog alla andra i väntrummet inklusive den som skulle intervjua honom också...hejja hejja vi är alla fördomsfulladebatten!!!!

hårdrockshelena det finns ett skitbra ord på danska som inte finns på svenska som heter ligeglad, det betyder nästan samma sak som likgiltig, fast mer i dont give a damn i dont give a shot varken till eller från fast utan samma negativa laddning som likgiltig...mer håglös av naturen kanske och nöjd med det. hårdrockhelan var ganska mycket ligeglad där hon satt i sin svarta rock och new rock kängor och inte hade brytt sig ett skit om att dress up for the right occation som resten av alla spattiga kandidater. jag ger hårdrockhelena fet cred för det...tror jag.

mig jag var utklädd till prudentlig arbetssökande i vanliga svarta låga boots, grå tights och lån svart tunikatröja och svartochlilarandig stickad omlotttröja, håret uppsatt i hästsvans, försök till normalt målade ögonbryn, läppglans och rosatonad ögonskugga...jag trodde jag var safe och förklädd...det tyckte inte den långbeta blondinen som intervjuade mig senare och sa att jag gjort ett trevligt intryck genom hela intervjun och att jag verkade mycket intressant för många av deras uppdrag om jag var villig att tona ner mitt helhetsintryck och kanske göra ett lite mer annorlunda klädval till nästa gång...

jag fattar inte...men jag antar att om man levt som ett roadkill i sex månader så lyser det igenom de fromaste fårakläder....

well nu e jag värderad och dömd och i manpowers fina databas som arbetssökande så eeeehhh vad gör jag nu... sitter på mina skavande sittben, rullar tummarna och hoppas på det bästa???

SKULLE INTE TRO DET VA???

Kommentarer
Postat av: Knutmerete

Very nice site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback