usch karga hårda värld...

igår var kulmen av ångest och missär...tack gode för att julen e över

nu gömmer jag mig i min bubbla ett tag

orkar inte mer orkar inte mer social

gårdagens promenad runt vinterviken hjälpte nada, inte midnattspromenaden heller, inte ångestpilates mitt i natten ingenting hjälper...tillsist kräktes jag av utmattning i min papperskorg...så nu orkar jag inte mer...

rohypnol? nej jag hatar piller. hatar hatar hatar!

jag måste sysselsättas snart annars blir jag tokig! jag behöver en vaktpost, ett uppdrag, jag måste få slita jobba knega dra mitt strå till stacken! ahhhh!!!

jag går under jord nu...var en snabb sväng innen i stan och kollade på nån operett med mamma och ulf. givk efter första akten...jag gillar inte sonetter arior och duos, jag vill se folk röra på sig dansa, impress me! show me something i have never seen before! men ikke...alla var fula feta gamla och hur jag än försökte så utstråalde hela världen bara missär missär missär...så jag avvek...rymmde, lämnade de gamla operasångesrskorna och deras patetiska försök till att skapa en trevlig eftermiddagsoperett åt sitt öde och promenerade en sväng längs med nybrokajen och tittade på konst. istället...då blev jag en smula lugn, en smula mer mig själv

jag saknar mig själv. därför måste jag in i bubblan för jag rymmer för mycket nu, rymmer och priset för det är högt och idag är första gången på över en vecka som de är tysta demonjävlrna uppe i skallen. och hemma är det tyst och hemma är det tomt...

gud vad jag har saknat tystnaden, jag har letat överallt

hur mår ni? överlever ni? älskar eller hatar ni det här? kommer ni inte också till en gräns där glöggen klistrar sig i halsen, rödvinet smakar surt och skinkan plötsligt får liv och skrattar er rakt upp i ansiktet?

Kommentarer
Postat av: Mad's

Ja, prisa gud att julen är över! Jag dricker samarin och försöker glömma allt vad jansson och ris á la malta är för något.

Du kan gärna dela med dig lita av fritid, jag är sönderarbetad, säger upp mig i mars senast, sen ska jag härifrån, hur fan som helst.

Bra tidsfördiv huh? Ja, ARG-spel och gatukonst är sånt jag skulle hålla på mer med om jag hade tid, så det är ju ett förslag. Annars, försöka läsa ikapp senaste 30årens nobelpristagare månne?

Ta hand om dig / Mads'

2007-12-26 @ 21:29:52
Postat av: ronnie

åh gulle ma´d´s glömde tacka dig för ditt fantastiska meddelande på julafton...du anar inte...det kom så lägligt att jag nästan började grina ;)

vaa? säger du upp dig? och var är det du jobbar? vad händer? nu får du allt förklara liiiite närmare...ska vi ta en drink en dag och spy galla över världen tillsammans så skriker du bara till!

Postat av: Majs

Varför tänkte jag på dig när jag såg det här?
http://www.aftonbladet.se/mode/article1493719.ab

2007-12-26 @ 23:28:07
URL: http://www.gaykvitter.blogg.se
Postat av: ronnie

majs!!!

åhhh guuuud så fantastiskt! jag har stjärnvänner i hollywood!!!!!!!! vilken kärleksförklaring!

2007-12-26 @ 23:33:59
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: hannah

Jag älskar (!!!!!!!!!!!)
din blogg. Helt genialisk. Och ja, här har du en till som (knappt) överlevde.

2007-12-27 @ 00:53:21
URL: http://dekadensab.blogspot.com
Postat av: ronnie

hannah: i så fall älskar jag dig =) TACK!!!

2007-12-27 @ 10:20:02
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: C

Du skriver helt underbart. Jag blir nästan tårögd.

NU NU NU skall jag sluta stalka dig. För i dag i alla fall.

2007-12-29 @ 23:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback