jag kontrar alex shulman

alex shulman http://blogg.aftonbladet.se/14002 gör en tio i topp lista på sin blogg över världens bästa ljud...alex gillar ljudet av pop corn och isvatten...

shit vad den mannen e tråkigt och extremt förutsägbar...

hej jag heter alex shulman och jag gillar kräftor och champange, visst e jag glamourös och absolutly fabolous och min töntiga korta lite småfeta flickvän e nästan ännu mer spännande än jag...ohhh ida så ba shoppade jag för 1000 spänn på ica kolla in mig i min sommarvita outfit när jag poserar med icakassar ahhhh maj gaaaaawd.... kan ja bli mdell tror ni förresten???? va vaaa vaaaa?

nej jag kontrar alex och jag kontrar katrina kristina eller vad tusna hon nu heter, men mest för att jag hatar isvatten och inte vet vad pop corn är för något...popcorn däremot är överskattat och töntigt så jag utmanar med en mycket bättre lista...

ok utmaningen lyder

1 en klassiker
2 en personlig favorit
3 en bubblare

1 det kluckande ljudet som uppstår när man häller upp det första halva glaset vin ur en vinflaska...

2 att vakna till ljudet av brummande båtmotorer långt ner på c-däck på en skabbig färja på väg till gdansk

3 bakrundsbrus på teven om morgonen på typ tjeckiska eller portugiskiska eller nåt annat språk påminner mig alltid om hotellnätter och semeterar världen över...

samt minnet av hur mycket man uppskattade ljudet av ett riktigt riktigt efterlängtat sms (old style nokiaversion) som kärlekskrank och trängtande tonåring...

vad säger ni vad är bästa ljudet?

alla töntiga förslag om spinnande katter, orgasmiska uppelvelser, bajspluppande i toan öppnade carlsbergburkar undanbedes... come on de e en utmaning va lite nytänkande...


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hm, klurigt...
Men topp 3 blev:
1.Att tappa en hel och öppen mjölpåse i golvet (powwff)
2.Mormors snarkningar[utan löständerna]
(skkaaahhhcchhh)
3.En såpbubbla som spricker
(poap)
/Mad's

2007-08-18 @ 21:30:04
Postat av: ronnie

yeay jag diggar såpbubblan fan va bra du e =)=

Postat av: clara

mitt favvoljud är när man öppnar en syltburk.det där klicket är så jävla tillfredställande.

2007-08-24 @ 14:11:29
URL: http://heltpcepe.blogg.se
Postat av: ankypank

älskar såna här listor! mer sånt! min lista:

1. ljudet när en häst tuggar
2. det där dova klickljudet när man kopplar in handsfreen mobben med lurarna i öronen.
3. när ett ruttet äpple träffar asfalten på gården efter att man kastat ut det från ballen.

Sjukt bra blogg måste jag bara säga, har knarkat den de senaste dagarna..Underhållande och sträffsäkert som fan. Ibland hittar man en wasabiärta bland all gammal äcklig och förutsägbar skåpmat.. Tack för det!

2008-03-12 @ 14:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback